Wymień wadliwy EGR zanim dojdzie do awarii

Jeśli jesteś właścicielem Volkswagena T5 z silnikiem 2,0 BiTDI 180 KM o kodzie CFCA

Masz pod maską tykającą bombę !

Jest nią wadliwa chłodnica EGR.

Wymień ją zanim uszkodzi Twój silnik
Nie zwlekaj z naprawą

Jeżeli Twoje auto nie spala nadmiernych ilości oleju, to możesz jeszcze temu zapobiec.

Wymieniając już teraz wadliwy EGR możesz uniknąć zatarcia silnika.

Zrób to zanim będzie za późno
Im dłużej będziesz zwlekał z naprawą tym będzie ona droższa.

Na czym polega problem z EGR ?

Wadliwa chłodnica EGR jest przyczyną zacierania się silników CFC i CFCA

Awaria zaczyna się od korozji w chłodnicy EGR.

Aluminium, z którego wykonano użebrowanie chłodnicy, utlenia się i kruszy, a odłamki – poprzez układ recyrkulacji spalin – wpadają do cylindrów i tam zaczynają siać spustoszenie.

Te drobinki aluminium działają jak papier ścierny – uszkadzają gładzie cylindrów oraz tłoki i pierścienie.

Następnie dostając się do oleju są wraz z nim doprowadzane do wszystkich smarowanych elementów silnika powodując ich stopniowe zacieranie. Dokładnie tak jakbyśmy dosypali piasku do oleju silnikowego.

Pierwszym objawem awarii jest nadmierne spalanie oleju, kolejnym będzie utrata ciśnienia oleju, następnie zatarcie turbosprężarek i w końcu całkowite zatarcie silnika. Równocześnie zapycha się DPF i Katalizator.

Zgodnie z instrukcją Volkswagena, niezależnie czy silnik ma pierwsze objawy czy już się całkiem zatarł, należy go wymienić, oraz przy okazji, wymienić DPF i katalizator, sondy, czujniki oraz zespół turbosprężarek.

Koszt tej naprawy w ASO przekracza 50 tyś zł.

Taki wadliwy EGR montowany był we wszystkich samochodach Volkswagen T5 Transporter Caravelle Multivan i California z silnikami 2,0 TDI o mocy 180 KM

Wadliwa chłodnica EGR jest zamontowana w 140 tysiącach samochodów Vw T5 2,0 TDI z silnikami CFC i CFCA wyprodukowanych od 2008 do 2015 roku (dane wg. niemieckiego tygodnika Auto Bild)

Dopiero w marcu 2015 roku Volkswagen wprowadził poprawioną chłodnicę EGR.

Niestety samochodów, w których była ona fabrycznie zamontowana jest niewiele, ponieważ jesienią 2015 roku zaprzestano montować silniki CFC zastępując je nowymi jednostkami CXE o całkiem innej konstrukcji.

Jeśli twój silnik ma już objawy uszkodzeń (spala więcej niż 0,3 litra oleju na tysiąc km) wtedy już nie wystarczy wymiana EGR. Konieczne będzie wykonie kapitalnego remontu silnika lub nawet jego wymiana.

Uratuj silnik CFCA przed zatarciem

Jeśli jesteś właścicielem Volkswagena T5 z silnikiem 2,0 BiTDI 180 KM o kodzie CFCA

wyprodukowanego przed marcem 2015 roku, to w Twoim samochodzie, na pewno (chyba że ktoś go wcześniej wymienił) jest zamontowana chłodnica EGR z wyżej opisaną wadą.

Jeśli chcesz się upewnić odczytaj numer części z naklejki na górze chłodniczki.

Chłodnice EGR o numerach części: 03L115512A, 03L115512B, 03L115512C zostały uznane jako wadliwe.

Jeśli Twoja chłodnica ma któryś z powyższych numerów, oraz jeszcze nie masz objawów świadczących o zacieraniu się silnika, wymień ją jak najszybciej. Możesz jeszcze zapobiec powstaniu uszkodzeń silnika.

Tylko chłodnica EGR o numerze części 03L115512D wg producenta jest bez wad.

Taka część jest dostępna w serwisach autoryzowanych Volkswagena (na zamówienie). Kosztuje 4859 zł.

Natomiast u nas te oryginalne poprawione chłodnice EGR są zawsze dostępne od ręki.

Wymianę tej części wykonamy na poczekaniu (trwa to ok. 4 godź.) w uzgodnionym terminie.

Uważaj na podróbki. To nie są EGR-y bez wady.

Niektóre sklepy motoryzacyjne oferują dużo tańsze zamienniki tego elementu. Niestety to są zamienniki wycofanego wadliwego EGR-a a nie tego poprawionego. Mają te same wady.

Wady te oczywiście tak jak w każdej starej chłodnicy ujawnią się dopiero po jakimś czasie (pewnie będzie już po gwarancji) ale szkód narobią tyle samo co oryginalnay wadliwy EGR.

Nie montujemy zamienników ze względu na ryzyko poważnych uszkodzeń silnika.

Jeśli Twój silnik nie ma jeszcze objawów świadczących o zacieraniu się, to jak najszybciej umów się na wymianą wadliwej chłodniczki EGR aby temu zapobiec.

Jeśli twój silnik ma już objawy uszkodzeń (spala więcej niż 0,3 litra oleju na tysiąc km) wtedy już nie wystarczy wymiana EGR. Konieczne będzie wykonie kapitalnego remontu silnika lub nawet jego wymiana.

Poznaj nas lepiej

Jak działamy ?

Obraz opowie więcej niż setki słów
Zapraszam do obejrzenia filmów pokazujących pracę w naszym serwisie

Co oferujemy ?

Transport samochodu

Odbierzemy Twój samochód z dowolnego miejsca w Europie i odwieziemy z powrotem

Samochód zastępczy

Na cały czas naprawy Twojego pojazdu możesz otrzymać samochód zastępczy

Skontaktuj się z nami

Masz pytania dotyczące silników CFCA?

Pomożemy Ci w podjąć decyzję.

Godziny 08:00-18:00

VAG-EXPERT

ul. Kolonia 19

43-430 Skoczów

Autorem i właścicielem tej strony jest: