Jeśli jesteś właścicielem Volkswagena T5 z silnikiem 2,0 BiTDI 180 KM o kodzie CFCA
Jeżeli Twoje auto nie spala nadmiernych ilości oleju, to możesz jeszcze temu zapobiec.
Awaria zaczyna się od korozji w chłodnicy EGR.
Aluminium, z którego wykonano użebrowanie chłodnicy, utlenia się i kruszy, a odłamki – poprzez układ recyrkulacji spalin – wpadają do cylindrów i tam zaczynają siać spustoszenie.
Te drobinki aluminium działają jak papier ścierny – uszkadzają gładzie cylindrów oraz tłoki i pierścienie.
Następnie dostając się do oleju są wraz z nim doprowadzane do wszystkich smarowanych elementów silnika powodując ich stopniowe zacieranie. Dokładnie tak jakbyśmy dosypali piasku do oleju silnikowego.
Pierwszym objawem awarii jest nadmierne spalanie oleju, kolejnym będzie utrata ciśnienia oleju, następnie zatarcie turbosprężarek i w końcu całkowite zatarcie silnika. Równocześnie zapycha się DPF i Katalizator.
Zgodnie z instrukcją Volkswagena, niezależnie czy silnik ma pierwsze objawy czy już się całkiem zatarł, należy go wymienić, oraz przy okazji, wymienić DPF i katalizator, sondy, czujniki oraz zespół turbosprężarek.
Taki wadliwy EGR montowany był we wszystkich samochodach Volkswagen T5 Transporter Caravelle Multivan i California z silnikami 2,0 TDI o mocy 180 KM
Wadliwa chłodnica EGR jest zamontowana w 140 tysiącach samochodów Vw T5 2,0 TDI z silnikami CFC i CFCA wyprodukowanych od 2008 do 2015 roku (dane wg. niemieckiego tygodnika Auto Bild)
Niestety samochodów, w których była ona fabrycznie zamontowana jest niewiele, ponieważ jesienią 2015 roku zaprzestano montować silniki CFC zastępując je nowymi jednostkami CXE o całkiem innej konstrukcji.
Jeśli twój silnik ma już objawy uszkodzeń (spala więcej niż 0,3 litra oleju na tysiąc km) wtedy już nie wystarczy wymiana EGR. Konieczne będzie wykonie kapitalnego remontu silnika lub nawet jego wymiana.
Jeśli jesteś właścicielem Volkswagena T5 z silnikiem 2,0 BiTDI 180 KM o kodzie CFCA
wyprodukowanego przed marcem 2015 roku, to w Twoim samochodzie, na pewno (chyba że ktoś go wcześniej wymienił) jest zamontowana chłodnica EGR z wyżej opisaną wadą.
Jeśli chcesz się upewnić odczytaj numer części z naklejki na górze chłodniczki.
Jeśli Twoja chłodnica ma któryś z powyższych numerów, oraz jeszcze nie masz objawów świadczących o zacieraniu się silnika, wymień ją jak najszybciej. Możesz jeszcze zapobiec powstaniu uszkodzeń silnika.
Taka część jest dostępna w serwisach autoryzowanych Volkswagena (na zamówienie). Kosztuje 4859 zł.
Natomiast u nas te oryginalne poprawione chłodnice EGR są zawsze dostępne od ręki.
Wymianę tej części wykonamy na poczekaniu (trwa to ok. 4 godź.) w uzgodnionym terminie.
Uważaj na podróbki. To nie są EGR-y bez wady.
Niektóre sklepy motoryzacyjne oferują dużo tańsze zamienniki tego elementu. Niestety to są zamienniki wycofanego wadliwego EGR-a a nie tego poprawionego. Mają te same wady.
Wady te oczywiście tak jak w każdej starej chłodnicy ujawnią się dopiero po jakimś czasie (pewnie będzie już po gwarancji) ale szkód narobią tyle samo co oryginalnay wadliwy EGR.
Jeśli twój silnik ma już objawy uszkodzeń (spala więcej niż 0,3 litra oleju na tysiąc km) wtedy już nie wystarczy wymiana EGR. Konieczne będzie wykonie kapitalnego remontu silnika lub nawet jego wymiana.
Masz pytania dotyczące silników CFCA?
Pomożemy Ci w podjąć decyzję.
Godziny 08:00-18:00
VAG-EXPERT
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów